covid 19 sürecinde eğitim öğretim ile ilgili güncel sorunlar

covid 19 sürecinde eğitim öğretim ile ilgili güncel sorunlar

2019 da başlayan ve Dünyayı sarsan covid-19'ün eğitim öğretim üzerindeki güncel sorunları öğretmenlerle bir araya gelerek toplantı ve slayt gösterisi yapıldı. Konuşulan genel sorunlar ve çözüm yolları şu şekildedir:

 Sorunlar:

·            Bazı    öğrencilerin  maddi imkansızlıklar nedeniyle ya da  altyapı yetersizliği nedeniyle canlı derslere katılım sağlayamaması.(%60 )

.           Köyde internet alt yapısının olmayışı

·          Sürekli bilgisayar veya telefon karşısında bulunmanın olumsuz etkilerinin oluşması.

·         Öğrencilerin ders çalışma, kitap okuma gibi konularda takibinin zorlaşması.

·         Derslere devam etmenin isteğe bırakılması nedeniyle katılımı düşürmesi.

·         Ev ortamında öğrencilerin dikkatlerini dağıtacak birçok unsurun bulunması..

·         Öğrenciler psikolojik olarak okuldan uzaklaşması.

·          Uzaktan eğitim sürecinde pansiyonlu ve taşımalı sistem öğrencilerinin internete erişim imkânlarından yoksun oldukları için  düzenli olarak derslere katılamaları. bu durumun uzaktan eğitime ulaşım imkânı olmayan öğrencilerle, imkanı bulunan  öğrenciler arasında sosyo ekonomik eşitsizlik sorununu ortaya çıkarması.

·          Okula giden  öğrenci sayısının fazla olduğu ailelerde öğrencilerin ders saatlerinin çakışması nedeniyle canlı derslere düzenli devam etmede sıkıntılar yaşanması.

·         Canlı derslerde yalnız anlatma metodu kullanılabildiği için öğrencilerin dikkat ve ilgisini canlı tutmanın, öğrenciyi derste aktif katılımını sağlamanın zor olması.

·         Konu pekiştirme çalışmalarında ödev ve performans çalışmalarında geri dönütlerin zayıf olması.

·         Derse katılımın isteğe bağlı olması  nedeniyle farklı derslerde farklı öğrencilerin olması nedeniyle  devamlılığın önemli olduğu derslerde verimliliğin düşmesi.

·         Öğretmen – veli iletişimini sağlamak adına kurulan iletişim gruplarına rağmen velilerin derslere aktif katılımı sağlamada yeterli olmaması.

·         Salgın nedeniyle okulların açılamamasının yanı sıra sınavların da yapılamamış olmasının öğrencilerde okula karşı ilgisizlik ve isteksizliğe  neden olması.

·          Derse katılan öğrencilerin ekran başında geçirdikleri süre dikkate alındığında sürenin fazla olmasının öğrenci psikolojisi ve fiziksel yapısını olumsuz etkilediğinden öğrencilerin zamanla derslere katılımlarını azalması.

·         Yoğun bir çalışma gerektiren derslerin zorluğu öğrencilerin bu derslere olan ilgilerini azaltması.

·          Beden eğitimi, meslek dersleri ( özellikle Kur'an-ı Kerim, Arapça dersleri )gibi uygulama ağırlıklı derslerin öğretmenlerin anlatımını, öğrencilerin anlamasını zorlaştırması.

·         İnternet bağlantısı  koptuğu için veya istenilen zamanda derslere bağlanmada  yaşanan gecikmeler zaten 30 dakika olan derslerin sürekli kesilmesi, gibi yaşanan zaman kaybının öğrencilerin motivasyonunun  olumsuz etkilemesi.

·         Bu sürecin belirsiz olmasının da etkisi ile  öğrencilerin uzaktan eğitimi çok fazla önemsememeleri.


Çözüm Önerileri

 

·                       Bütün öğrencilere internete erişim sağlayabilecekleri  teknolojik cihazlar temin edilmeli ve  uygun internet paketleri sağlanmalıdır.

·                       Derslere devam (belgelenmiş zorunlu haller dışında) zorunlu hale getirilmelidir.

·                      Öğretmenlere teknoloji kullanımı konusunda eğitimler verilmelidir.

 

29.01.2022 650

29-01-202229-01-202229-01-2022